Communicatie

Heb je interesse in één van de onderstaande trainingen over communicatie?

of

Zoek je een training-op-maat voor je organisatie over communicatie?

We komen graag bij je langs voor een vrijblijvend gesprek

"wanneer er geen échte verbinding met elkaar is gemaakt, verliest communicatie haar kracht."

 

effectief communiceren

Resultaat na de training

Je gaat op een gerichte wijze een heldere en duidelijke dialoog met medewerkers, collega’s of klanten aan, waarbij luisteren en vragen stellen centraal staat zodat wederzijds begrip ontstaat.

Onderwerpen in de training
Wat je kunt na de training

Het proces van communicatie en de vijf hoofdwetten ervan

De verschillende vormen van luisteren en het optimaliseren van luistervaardigheden

Het nut van vragen stellen en het gericht toepassen in de praktijk

Houding en stemgebruik in verbale en non-verbale communicatie

Effectief gebruik maken van woordkeuze en actief aandacht geven

Je kunt effectief gesprekken voeren met medewerkers, collega’s en klanten

Je kunt gericht vragen stellen om informatie van anderen te verkrijgen

Je weet met vragen het gesprek te sturen en te leiden

Je luistert empathisch en hebt een betrokken houding in gesprekken

Je weet verbale en non-verbale communicatie optimaal in te zetten

 

conflicten hanteren

Resultaat na de training

Je kunt op een meer ontspannen wijze conflicten hanteren, doordat je weet hoe het proces verloopt. Je kunt het conflict gericht aanpakken en het laten resulteren in een wederzijds acceptabele uitkomst.

Onderwerpen in de training
Wat je kunt na de training

Van persoonlijke standpunten naar wederzijds begrip gaan

Ondersteunende communicatie technieken voor het in gesprek blijven met elkaar

Leren loslaten van overtuigingen en vinden van verbinding met elkaar

Leren werken met de inzichten van de conflictmatrix en het kiezen van de juiste aanpak

Constructief het conflict te laten oplossen in de mogelijkheid van respectvolle samenwerking

Je weet hoe je je rust kunt bewaren tijdens een (zakelijk) conflict

Je kunt het gesprek sturen naar een aanpak die past bij de aard van het conflict

Je kunt de inhoud van het conflict loskoppelen van de relatie die je met de ander hebt

Je geeft sturing aan het conflictgesprek of bewaart juist afstand

Je weet gericht te kiezen uit de vijf verschillende werkwijzen gekoppeld aan de conflictmatrix

 

klantgericht communiceren

Resultaat na de training

Je gaat op een professionele wijze alle soorten gesprekken met klanten aan, waarbij een goede relatie met de klant centraal staat.  

Onderwerpen in de training
Wat je kunt na de training

Hoofdwetten van klantgericht communiceren

Herkennen van en omgaan met vier veel voorkomende klanttypen

Klachtgesprekken met behoud van de goede klantrelatie

Connectiegericht ‘slecht’ nieuws geven aan klanten

Weerstand of bezwaren op een begripvolle wijze ombuigen naar mogelijkheden

Je kunt op bewuste wijze gesprekken voeren waarbij de klant zich gewaardeerd voelt

Je weet je gesprekken af te stemmen op de vier hooftypen van klanten

Je kunt de veel voorkomende klantgesprekken op een constructieve wijze voeren

Je weet met respect om te gaan met weerstand of bezwaren van klanten

Je verhoogt je zakelijke effectiviteit door je verbeterde klantcontact

Zie je de training waar je naar op zoek bent er hier niet bij?

We maken graag een training-op-maat voor je!

  • Facebook
  • LinkedIn

© 2019 by Kever Designs.